Cruise Control Model 3

LeoS

New Member
14-10-2020
2
0
Recente update van de Cruise Control (CC) is geen verbetering, de CC ziet snelheidsbeperkingen die er niet zijn. Of als er een tijdelijke limit geldt en hij ziet niet wanneer deze wordt opgeheven houdt de CC de lagere snelheid vast (bv werkzaamheden met tijdeijk 50km op een 80km weg, ziet 50 wel maar einde limit niet).
Ook veel N wegen, vooral met naastgelegen ventweg waar 60km is toegestaan, gaat de CC niet verder dan 60km/h.
Gevolg ik zit zeker 50% van mijn rit weer gewoon met mijn voet op het snelheidspedaal.

Ander issue bestaat al zo lang ik de auto heb maar is ook uiterst storend, ik stel mij CC in op 6km boven de limit. Echter bij in- uitvoegers op snelwegen gaat de CC automatisch terug naar de geldende limit, erg vervelen rijden.

Dan nog het automatisch versnellen naar de geldende limit, ook niet altijd erg fijn.....

Is hier een oplossing instelling voor? ik heb die nog niet gevonden

TESLA ik zie ruimte voor verbetering van de CC functie!
 

MaxJ

New Member
16-10-2020
1
0
Idd erg frustererend. De basis verkeersregels werken ook niet. Na een kruising vervallen alle eerder aangegeven beperkingen en gelden de standaard snelheden weer, tenzij anders aangegeven. Maar resetten van de snelheid gebeurt niet, waardoor een snelheidsbeperking die 100m voor de kruising ingaat na de kruising doorgezet wordt door de CC.
 

LeoS

New Member
14-10-2020
2
0
Na enkele updates nog weinig vooruitgang, vandaag weer op een vrijwel lege snelweg besluit de auto tot een remingreep op de A16, bijna iemand achterop... diezelfde A16 richting R'dam besluit de auto geheel spontaan om bij de Moerdijkbrug de aangeven 130km/u te gaan rijden, leest geen onderbord blijkbaar.
N210 is ca. 30km lang 80km/u, de Tesla besluit over ongeveer 20km daarvan dat de maximum snelheid 60km/u is, dat geldt inderdaad voor de naastgelegen ventweg, hier heb ik dus helemaal niets aan de CC.
Kortom ik ben helemaal klaar met die fucking kut CC van de model 3, gewoon ACC en verder geen slimme functies wat mij betreft of minimaal de automatische snelheids herkenning kunnen uitschakelen, dat zou nog eens een waardevolle update zijn.