Hallo iedereen,
Net zoals velen van jullie ontving ik een bericht van Tesla op mijn smartphone (zie onderaan).
In 2019 crachte mijn eMMC (black screen). Enkel eMMC vervangen kon niet volgens mijn Service Center. Ik was dus genoodzaakt de ganse MCU te laten vervangen, want dit vormt één geheel met de eMMC.
Ik was nog een groentje (reed pas 2 maand met mijn Tesla s p85 - bj 2014). Ik betaalde hiervoor meer dan € 2800!
Deze werkwijze - uitleg, vind ik tientallen keren terug op bestaande forums over de wereld.
Mijn service center beweert nu dat ik GEEN recht heb op terugbetaling van de kosten omdat:
- De MCU werd vervangen en niet enkel de eMMC!!! Niet tegenstaande zij zelf beweerden dat de eMMC vervangen niet mogelijk is en één geheel vormt met MCU.
- Defecte eMMC komt niet voor in de geschiedenis van mijn auto.
Toevallig heb ik ook de geschiedenis van mijn auto. Ik kreeg deze zelfs van hetzelfde Service center toegestuurd (vele maanden terug, op miin vraag). Inderdaad er is sprake van het binnenbrengen van de auto met screen out, maar geen sprake van een vervangen eMMC, maar ook geen melding van vervangen MCU!!!.
Miijn vragen:
Iemand van jullie met dezelfde ervaring?
Moet het vervangen onderdeel in de historiek zijn opgenomen?
Zoja, is er bedrog in het spel,en is de MCU totaal niet vervangen. Ik heb daar trouwens steeds aan getwijfeld.
Wat kan ik hiertegen doen.
Dank voor jullie feed-back.
Dirk uit België
---------- Forwarded messae ---------
Van: Tesla <noreply@tesla.com>
Date: ma 9 nov. 2020 23:05
Subject: Warranty Adjustment Program – Touchscreen Component
To: <veronique.jacob@vdab.be>
Our records show that you own, or previously owned, a Model S/X that was built before March 2018. It may be eligible for Tesla’s Warranty Adjustment
Net zoals velen van jullie ontving ik een bericht van Tesla op mijn smartphone (zie onderaan).
In 2019 crachte mijn eMMC (black screen). Enkel eMMC vervangen kon niet volgens mijn Service Center. Ik was dus genoodzaakt de ganse MCU te laten vervangen, want dit vormt één geheel met de eMMC.
Ik was nog een groentje (reed pas 2 maand met mijn Tesla s p85 - bj 2014). Ik betaalde hiervoor meer dan € 2800!
Deze werkwijze - uitleg, vind ik tientallen keren terug op bestaande forums over de wereld.
Mijn service center beweert nu dat ik GEEN recht heb op terugbetaling van de kosten omdat:
- De MCU werd vervangen en niet enkel de eMMC!!! Niet tegenstaande zij zelf beweerden dat de eMMC vervangen niet mogelijk is en één geheel vormt met MCU.
- Defecte eMMC komt niet voor in de geschiedenis van mijn auto.
Toevallig heb ik ook de geschiedenis van mijn auto. Ik kreeg deze zelfs van hetzelfde Service center toegestuurd (vele maanden terug, op miin vraag). Inderdaad er is sprake van het binnenbrengen van de auto met screen out, maar geen sprake van een vervangen eMMC, maar ook geen melding van vervangen MCU!!!.
Miijn vragen:
Iemand van jullie met dezelfde ervaring?
Moet het vervangen onderdeel in de historiek zijn opgenomen?
Zoja, is er bedrog in het spel,en is de MCU totaal niet vervangen. Ik heb daar trouwens steeds aan getwijfeld.
Wat kan ik hiertegen doen.
Dank voor jullie feed-back.
Dirk uit België
---------- Forwarded messae ---------
Van: Tesla <noreply@tesla.com>
Date: ma 9 nov. 2020 23:05
Subject: Warranty Adjustment Program – Touchscreen Component
To: <veronique.jacob@vdab.be>
Our records show that you own, or previously owned, a Model S/X that was built before March 2018. It may be eligible for Tesla’s Warranty Adjustment
|