langere garantie door Tesla bij crash eMMC

Dirk1956

New Member
18-11-2020
3
0
Hallo iedereen,

Net zoals velen van jullie ontving ik een bericht van Tesla op mijn smartphone (zie onderaan).
In 2019 crachte mijn eMMC (black screen). Enkel eMMC vervangen kon niet volgens mijn Service Center. Ik was dus genoodzaakt de ganse MCU te laten vervangen, want dit vormt één geheel met de eMMC.
Ik was nog een groentje (reed pas 2 maand met mijn Tesla s p85 - bj 2014). Ik betaalde hiervoor meer dan € 2800!
Deze werkwijze - uitleg, vind ik tientallen keren terug op bestaande forums over de wereld.

Mijn service center beweert nu dat ik GEEN recht heb op terugbetaling van de kosten omdat:
- De MCU werd vervangen en niet enkel de eMMC!!! Niet tegenstaande zij zelf beweerden dat de eMMC vervangen niet mogelijk is en één geheel vormt met MCU.
- Defecte eMMC komt niet voor in de geschiedenis van mijn auto.
Toevallig heb ik ook de geschiedenis van mijn auto. Ik kreeg deze zelfs van hetzelfde Service center toegestuurd (vele maanden terug, op miin vraag). Inderdaad er is sprake van het binnenbrengen van de auto met screen out, maar geen sprake van een vervangen eMMC, maar ook geen melding van vervangen MCU!!!.

Miijn vragen:


Iemand van jullie met dezelfde ervaring?
Moet het vervangen onderdeel in de historiek zijn opgenomen?
Zoja, is er bedrog in het spel,en is de MCU totaal niet vervangen. Ik heb daar trouwens steeds aan getwijfeld.

Wat kan ik hiertegen doen.

Dank voor jullie feed-back.

Dirk uit België


---------- Forwarded messae ---------
Van: Tesla <noreply@tesla.com>
Date: ma 9 nov. 2020 23:05
Subject: Warranty Adjustment Program – Touchscreen Component
To: <veronique.jacob@vdab.be>



Our records show that you own, or previously owned, a Model S/X that was built before March 2018. It may be eligible for Tesla’s Warranty Adjustment


Our records show that you own, or previously owned, a Model S/X that was built before March 2018. It may be eligible for Tesla’s Warranty Adjustment Program covering malfunction of a memory chip (embedded MultiMediaCard). This malfunction may result in a blank or intermittently blank touchscreen but will not impact the ability to drive your car.​

Tesla is providing eligible owners who experience a malfunction no-cost repairs to this part at any Tesla Service Center for 8 years/100k miles from initial delivery date. If you do not experience a malfunction, there’s no need to take action.​

If you have already paid for repairs that meet the conditions of the program, you may be eligible for reimbursement. Tesla will send reimbursement details and eligibility by February 2021.​

To learn more about the program and its terms and conditions, please click the link below.​



 

Dirk1956

New Member
18-11-2020
3
0
Hallo iedereen,

CORRECTIE
In de geschiedenis was vervangen MCU WEL opgenomen (ik had niet de volledige versie nagekeken)


Er is nog wat om en weer gemail geweest, maar tot hiertoe nog geen, voor mij, positieve reactie.
Ik blijf er bij: ik voel me bedrogen.
Ik ben toch niet de enige met een gecrashte chip geweest?

Dirk
 

Dirk1956

New Member
18-11-2020
3
0
Beste Blueteslarider,
Ondertussen is er wel één en ander gewijzigd. T.t.z er is een terugroepaktie door Tesla. Dus elke Tesla S tot 2018 wordt aangepast. Bij ons is dit reeds uitgevoerd,
Natuurlijk blijven wij met de vraag: betaald Tesla de kosten terug "vervanging MCU".
Ondertussen heb ik wel bekomen dat mijn Service center toegeeft (nadat ik wel wat druk heb uitgeoefend) dat ik in aanmerking kom voor een tussenkomst omdat eMMC defect was. Maar hoeveel ik terugkrijg, dat zeggen ze niet.
Heb je dan ook € 2.800 betaald?
Ik denk dat we best nu al zoveel als mogelijk personen vinden die ook € 2800 betaalden voor een gecrachte eMMC te vervangen.

Uw historiek?
Deze zomer had ik eenvoudigweg bij mijn Service Center gevraagd om me de geschiedenis van mijn auto door te mailen. Ik heb dit zonder problemen gekregen. Het is een eenvoudig excel bestand. Best handig om te hebben.
 

Blueteslarider

New Member
05-09-2020
4
0
Beste Dirk1956,​
Had blankscreen en kon niet meer gereset worden, al een paar keer ervoor ook gehad toen lukte het wel in service center, mijn auto moest gesleept worden naar service center er werkte niets meer MCU is dan vervangen €1598. Tesla van 2014 model 85 S ook mail gekregen maar in service center zeggen ze dat eMMC defect moest zijn en is bij mij niet het geval zeggen ze. Mijn factuur was wel hoger maar was voor andere slijtage onderdelen. Zal ook eens vragen naar historiek gegevens.​
 

Thomas

Member
03-03-2021
5
0
Wist niet dat deze issues voor het model bestonden. Zal dit in mijn achterhoofd houden.