Optimale snelheid Model 3

Freek9

New Member
03-01-2020
3
0
Vooral met dit koude weer raakt mijn accu snel leeg. Het werkelijke bereik is misschien maar 2/3 van het bereik wat getoond wordt. Weet iemand met welke snelheid je het beste kunt rijden om zo dicht mogelijk bij het aangegeven accubereik te blijven? Of zijn er andere energie-bespaar tips? Want 25Km/uur zal vast lekker zuinig zijn maar dat is dan ook weer niet helemaal de bedoeling...
 

Thijs

New Member
03-02-2020
1
0
Hoi Freek,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Tesla model 3 LR 19" ik kan er amper 250 km mee halen. ik heb hiervoor al gebeld maar er wordt gezegd dat dit aan mijn rechter voet ligt. :rolleyes: Hoeveel km kun jij halen met en volle accu?
 

HugoB

New Member
11-01-2020
1
0
Elsloo fr
Vooral met dit koude weer raakt mijn accu snel leeg. Het werkelijke bereik is misschien maar 2/3 van het bereik wat getoond wordt. Weet iemand met welke snelheid je het beste kunt rijden om zo dicht mogelijk bij het aangegeven accubereik te blijven? Of zijn er andere energie-bespaar tips? Want 25Km/uur zal vast lekker zuinig zijn maar dat is dan ook weer niet helemaal de bedoeling...
Met een snelheid van 25 km/uur kom je in de winter minder ver dan met b.v. 60 km/uur omdat de auto dan ook langer verwarmd moet worden en dit ook ten koste gaat van de actieradius. Ik schat dat de verwarming bij 4 graden C zeker zo'n 20 km/uur kost. Bij kouder weer natuurlijk nog meer.
Inderdaad kom ik ook op 2/3 van het getoonde bereik (dat bij een 100% lading met 370 km al beduidend minder is dan de opgegeven 410 km voor de SR+). Voor kortere afstanden reken ik zelfs op 1/2 van het getoonde bereik omdat het opwarmen van een koude auto extra energie kost.
 

marcelve

Active Member
03-10-2019
31
5
Hoi Freek,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Tesla model 3 LR 19" ik kan er amper 250 km mee halen. ik heb hiervoor al gebeld maar er wordt gezegd dat dit aan mijn rechter voet ligt. :rolleyes: Hoeveel km kun jij halen met en volle accu?
Dat ligt dan aan jouw rechter voet. Ik ben op oudjaarsdag van Limburg, via Den Bosch, naar Renesse gereden met ca 95% acculading bij vertrek. Dit vanaf Den Bosch met 4 volwassen met bagage. Op basis van het verbruik over deze 250 km zou ik zeker 350 km moeten kunnen rijden. Temperaturen waren toen ruim onder de 10 graden. Ik rijd dan wel op de autoweg met een snelheid rond de 105 - 110 km/uur.