Rittenregistratie voor Tesla

Thomas

Member
03-03-2021
5
0
Hoe regelen jullie eigenlijk de rittenregistratie voor de belastingdienst? Sinds ik mijn auto lease ben ik benieuwd naar hoe jullie dit regelen:
  1. Welke product en/of software gebruiken jullie hiervoor?
  2. Hoe voldoe ik aan de eisen van de belastingdienst? Waar moet ik vooral op letten?
 

Thomas

Member
03-03-2021
5
0
Ik heb deze week even wat research gedaan met betrekking tot de rittenregistratie voor Tesla auto's. Hierbij viel mij het volgende op, misschien hebben jullie er wat aan:

1. Zakelijke automobilisten moeten verplicht de kilometers doorgeven aan de belastingdienst. Dit omdat de zakelijke rijders privé niet te veel kilometers mogen maken met een leaseauto.
2. Deze zakelijke kilometers zijn automatisch te registreren zonder dat je daar zelf druk mee bent. Hiervoor heb je verschillende aanbieders van rittenregistratie software én hardware die dit heel makkelijk maken.
3. Aansluiting is vaak via OBD-poort met verlengkabel naar USB (zodat deze te koppelen is en stroomtoevoer krijgt). Deze OBD-poort zit op bijna alle auto's tegenwoordig.
4. Je hebt verschillende aanbieders die zowel software als hardware leveren voor zowel zakelijke rijders als privé. Dit kan afhankelijk van de aanbieder al vanaf €4 á €5,- per maand (hardware kost dan eenmalig ongeveer €70-80).

Update 1-12-23: Inmiddels kan de aanbieder YesHugo rittenregistratie aanbieden zonder kastje. Je hoeft alleen te koppelen met je tesla account.
 
Laatst aangepast:

Gerard

Member
29-12-2019
6
0
Een mooi ritregistratiesysteem is Fynch van Fynch Mobility. Dit houdt al je bewegingen bij, ook als je fietst of loopt. Je ziet het op een kaartje en je kunt het ook exporteren.