Schade aan glazen dak

Erick

New Member
10-07-2021
4
0
Hoi allemaal,
Sinds november 2019 ben ik in het bezit van een rood model 3 met witte bekleding (zie je niet vaak rijden, blijf hem mooi vinden) :cool:
Omdat ik geen trekhaak heb heb ik een tijd geleden een dakdrager aangeschaft om 2 fietsen op te zetten waar we bijna elk weekend dankbaar gebruik van maken. Je voelt hem al aankomen: vandaag zat 1 zo’n beugeltje niet lekker en nu zit er een flinke barst in het middenpaneel van mijn glazen dak. Heeft iemand hier al een (ongelukkige) ervaring mee? Moet dit persé bij Tesla gerepareerd worden of kan het ook bijv. bij Autotaalglas? Iemand enig idee van de kosten die dit met zich meebrengt? Ik hoor het graag.
 

Nils

New Member
19-07-2021
2
0
Ik had vanavond exact hetzelfde. Na het met de hand aandraaien van de moer knapte het glas in de hoek. Achteraf bleek dat het haakje naast de plek zat waar het had moeten zitten. Ik had het pijltje niet gezien dat op het glas is aangebracht.
Ik denk niet dat het onder de garantie valt. Gelukkig ben ik goed verzekerd. Morgen bellen met de verzekering en vragen of het bij Tesla zelf vervangen kan worden of door Carglass.
 

Nils

New Member
19-07-2021
2
0
Blijkt toch helemaal anders te zijn. Een tesla wordt niet als een gewone auto beschouwd. Ik kan niet terecht bij Carglass of autotaalglas, moet naar Tesla. Maar er wordt maar de helft van de werkplaats uurloon vergoed, het uurtarief van tesla vindt mijn verzekering blijkbaar te hoog. Vind ik eigenlijk ook wel. €140 per uur is ook belachelijk.
Ik draai dus op voor een groot gedeelte van de kosten terwijl ik een ALL risk verzekering heb. ALL risk verzekering geldt blijkbaar niet voor een tesla...
 

Erick

New Member
10-07-2021
4
0
Hey Nils, dat is flink balen als er zo'n flink prijskaartje aan hangt. Ik was voor mijn dak ook al wat gaan rondshoppen. Autotaalglas wil de klus wel klaren voor €1633,85. Het verbaasde me vervolgens dat Tesla zelf 'maar' €854,60 vraagt om de reparatie uit te voeren. Uit principe niet bij Carglass geïnformeerd ivm de ongelooflijk irritante reclame waarmee ze me al jarenlang dagelijks mateloos irriteren (mijn eigenwijsheid!). Het was mijn geluk dat ik even bij mijn verzekering informeerde (Insuremytesla / Victor) waar ik all-risk verzekerd ben. Zij beschouwen het wonder boven wonder als ruitschade waardoor ik alleen mijn eigen risico van €300 hoef te betalen. Reparatie moet dan wel gebeuren bij een 'Tesla Approved Bodyshop', maar die zitten er voldoende in Nederland. Komende week kan ik er terecht nadat ze eerder het dak besteld hadden dat nu binnen is. Als het goed is loopt het dus met een sisser af. Heb wel direct besloten dat me dit geen tweede keer gaat overkomen en ik ga een afneembare trekhaak laten installeren. Kost me eenmalig € 1050 maar had al een prima fietsendrager liggen van mijn vorige auto. Informeer nog even bij je verzekering of zij het toevallig niet ook als glasschade beschouwen. Het dak is tenslotte 1 grote ruit!
 

Mark_3

New Member
04-08-2021
1
0
Gisteren ook een probleem gehad tijdens het installeren van een dak drager, panorama dak barste kapot.

Volgens de lease is dit voor eigen rekening…

Ben er nog niet klaar mee. Geen idee hoe en waar te verhalen.

Ondertussen verteld je niemand hoe slecht dit idee wel niet is, dak drager op je Tesla. Tesla gebeld of zij dit kunnen monteren, doen ze niet ivm het gevaar…

Dak drager was van het merk Farad.
 

Bijlagen

  • 3DBF2424-CBB5-4343-985A-848EC7365DFA.jpeg
    3DBF2424-CBB5-4343-985A-848EC7365DFA.jpeg
    1,7 MB · Bekeken: 6
Laatst aangepast:

Erick

New Member
10-07-2021
4
0
Enorm balen zeg, Mark! Het is inderdaad geen slimme constructie hoe Tesla dit bedacht heeft, in elk geval heel kwetsbaar. Als je de beugels goed plaatst gaat het prima maar ook na lange tijd (bij mij wsch al de 40e keer dat ik hem monteerde) kan het toch gebeuren als de beugel net even niet goed zit. Je zou bij de leasemaatschappij kunnen informeren of ze het niet als glassschade kunnen repareren (wat het welbeschouwd ook eigenlijk is). Sterkte ermee!