Spraakbesturing werkt niet (goed) meer na update 10.50

Sjanwiep

Member
17-06-2019
5
0
Ik heb gisteren de update 10.50 geïnstalleerd en kan nu geen spraakcommando's meer geven. Een enkele keer reageert het scherm wel, maar meestal lijkt hij mij niet te horen.

Iemand anders dit tegengekomen?

Ik heb een model 3 van mei 2019. Tot nu toe geen enkel probleem gehad met de spraakherkenning.
 

Gerard1963

New Member
26-12-2019
1
0
Ik heb de update gisteren de update geïnstalleerd en heb hetzelfde probleem. Ik heb een model 3 van maart 2019.
 

ddebont

New Member
26-12-2019
1
0
Ik heb de update ook gister geïnstalleerd en bij werkt het nu ook niet goed meer. Ik heb mijn tesla model 3 pas 1 week
 

Sjanwiep

Member
17-06-2019
5
0
ben wat verder bezig geweest: soms wordt mijn stem wel herkend, maar krijg ik de boodschap 'command not understood'. Dus er is duidelijk iets mis met deze update. Bug reports kan je blijkbaar alleen doen via een een voice command, dus dat schiet ook niet echt op...
 

Williebald

New Member
27-12-2019
1
0
Ik heb ook de update geïnstalleerd. Spraakbesturing werkt totaal niet meer. Alles moet weer ingetoetst worden. Navigatie, Spotify, bellen. Zeer onveilig. Ik verwacht zeer snel een bugfix. Mijn Tesla is van september 2019. Ik had wel iets anders verwacht voor het geld.
 

marcelve

Active Member
03-10-2019
31
5
Ik heb ook de update geïnstalleerd. Spraakbesturing werkt totaal niet meer. Alles moet weer ingetoetst worden. Navigatie, Spotify, bellen. Zeer onveilig. Ik verwacht zeer snel een bugfix. Mijn Tesla is van september 2019. Ik had wel iets anders verwacht voor het geld.
Ook bij Tesla gaat wel eens iets fout met een update maar dit wordt weer snel hersteld. Als je je agenda up to date houdt dan hoef je niets op de navigatie in te toesten en weet de auto zodra je instapt al waar je naar toe wil rijden. Of je stuurt de route vanuit je smartphone naar de auto. Een Spotify play list doet ook wonderen en wat het bellen betreft is niet bellen sowieso veiliger ;)
 

marcelve

Active Member
03-10-2019
31
5
Nieuwe update 2019.40.50.5 komt zojuist bij mij beschikbaar dus ik vermoed dat daarmee de spraakbesturing weer gerepareerd wordt.
 

Piet Hans

Member
30-12-2019
9
0
Waardeloos. Stembesturing werkt nog steeds niet. Hoe moeilijk kan het zijn om voordat je de software uitrolt zo iets essentieels te testen. Tesla focus je op belangrijke zaken ipv van backgammon etc beschikbaar te stellen.

Gaat om build 2019.40.50.5 79b51bc76a61
 

Freek9

New Member
03-01-2020
3
0
Heb hetzelfde probleem. Gisteren (2 jan. 2020) update geïnstalleerd. Het gekke is dat het systeem soms het commando wél lijkt te herkennen maar daarna weer helemaal op nul slaat en steeds 'Command not understood' geeft. Herstarten werkt ook niet. Hoop dat er snel een bugfix komt.
 

Tes2

New Member
09-01-2020
1
0
Ik heb gisteren de update 10.50 geïnstalleerd en kan nu geen spraakcommando's meer geven. Een enkele keer reageert het scherm wel, maar meestal lijkt hij mij niet te horen.

Iemand anders dit tegengekomen?

Ik heb een model 3 van mei 2019. Tot nu toe geen enkel probleem gehad met de spraakherkenning.

Ik heb een model X van twee weken oud en heb hetzelfde probleem. Ook ben ik niet te verstaan door ontvangers van mijn telefoon gesprekken, voornamelijk tijdens het rijden.
 

DubbelTesla

New Member
10-01-2020
2
0
Zelfde probleem met mijn Model S, spraakbesturing werkt niet meer. Zou een update komen, maar werkt nog steeds niet
 

Martijn

New Member
04-01-2020
3
0
Inmiddels ruim een week dit probleem. Ik heb versie 2019.40.50.7
Auto is van september 19. Werkte eerst goed, maar bij bij drie updates vorige week steeds slechter.
 

TheVoiceCommander

New Member
31-01-2020
2
0
Gisteravond de nieuwste update binnen gekregen (2020.4.1) en gedownload. Ik hoopte dat de spraakherkenning voor adressen die het twee updates geleden opeens begaf het eindelijk weer zou doen. Bij adressen nog steeds “command not understood”. Fijn dat ik inmiddels mondeling mijn stoel kan verwarmen en er allerlei leuke spelletjes bij heb gekregen, maar de core business is toch om mij zo soepel mogelijk van A naar B te krijgen ? Dus Tesla: PLEASE don’t ignore the Dutch market!!!
 

MarkM3P

New Member
04-02-2020
2
0
Nadat ik update 10.50 heb geïnstalleerd geen spraakcommando's meer.. Ook bij mij een enkele keer reageerde het scherm wel begin januari maar is veel slechter geworden. model 3P van juni 2019.
 

TheVoiceCommander

New Member
31-01-2020
2
0
Yes! Spraakbesturing werkt sinds vandaag weer. Vreemd genoeg zonder dat er een nieuwe update aan te pas is gekomen. Kennelijk heeft iemand ergens iets slims gedaan. Benieuwd of het nu weer bij iedereen werkt. De les die ik geleerd heb is de update optie niet meer op geavanceerd zetten.