Viapunten in Navigatie menu

Milko

New Member
25-08-2020
2
0
Hallo allemaal,

Ik rij een Model S, 75D
Ik mis een, in mijn ogen, belangrijk punt in het navigatie menu: Viapunten. U kent ze vast wel in andere systemen van bijvoorbeeld TomTom. Google zelf heeft het ook.
Waarom? Ik schets het volgende voorbeeld:
Ik moet van Haarlem naar Vriezenveen, bijna 200 km. Ik vertrek met 272 km batterij. In Vriezenveen staat deze op 80 km als ik aankom op plaats bestemming, waar geen laadpunt is. Ik moet daarna naar Borne. Ook daar geen laadpunt. Als ik dan terug naar huis wil, blijkt dat de dichtstbijzijnde Supercharger niet haalbaar is, ik moet naar de parkeerplaats van de plaatselijke supermarkt om daar eerst een 40 minuten te laden en dan kan ik wel naar de dichtstbijzijnde, die is een stuk Duitsland in. En ik woon in Haarlem.
Ik heb in het menu gekeken, ik had tussendoor een snellader kunnen kiezen vanuit Vriezenveen. Op dat moment was of Zwolle of Apeldoorn de dichtstbijzijnde. Maar ik moest de andere kant op, naar Borne, en ik had een afspraak op tijd.
Ik weet dat ik ook met de ABRP App kan gaan rijden. Maar Tesla moet dit toch beter kunnen doen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb dit namelijk meerdere keren gehad nu. Bijvoorbeeld een keer dat ik op 3 km van mijn klant in Leeuwarden was, maar het systeem gaf aan eerst te gaan laden in Drachten, en dan weer terug naar Leeuwarden. Terwijl ik daarna naar Groningen moest, dus weer langs Drachten zou rijden.

Ik heb het idee dat Tesla "denkt" dat er op ieder ingevoerd adres een lader is. Wat natuurlijk onzin is.
Ik vind de auto erg fijn rijden, maar overweeg toch echt weer naar benzine over te stappen. Ik vind dit te gecompliceerd. Vaak als ik dit verhaal vertel aan andere Tesla rijders zeggen ze het niet te herkennen, omdat ze vaak maar naar 1 adres rijden. Ik bezoek er meerdere op een dag.

Heeft iemand dezelfde ervaring misschien?

Groet,

Milko