Goedemorgen,
Mijn naam is Raymon en rij sinds eind december in een model Y Performance . Nu na 3 weken rijden ben ik toch erg teleurgesteld. Zo ie zo beviel mij het opdringerige gedrag dat ik de auto eind december moest afnemen al niet, maar nu zijn er een aantal zaken aan het licht gekomen die ik echt niet vind kunnen. De demo auto waar ik mee gereden had blijkt nu anders te zijn dan de auto die ik geleverd heb gekregen. In de tijd tussen bestellen en leveren heeft Tesla besloten om een aantal wijzigingen door te voeren die niet gecommuniceerd zijn.
De eerste is dat ze vanaf Q4 geen parkeersensoren meer leveren op de nieuwe auto’s. Dit zouden ze in de toekomst willen gaan doen via de camera’s op de auto, maar voor nu mag je dus maanden zonder rijden. Aangezien het best een forse auto is maakt dit het soms lastig op smalle plekjes.
Het tweede punt is dat je betaald voor grotere performance remmen maar deze dus niet krijgt. Tesla heeft besloten om van leverancier Brembo af te stappen en monteert nu dezelfde remmen onder de performance als onder de long range van een ander merk.
Het 3e punt is dat de prijs nu in Januari 3 weken na mijn betaling met €6000 verlaagd is op een performance model. Wat Tesla doet is niet te volge. Eerst een prijsverhoging in juni 2022 dan onderdelen schrappen van de auto en vervolgens weer een verlaging.
Kan en mag Tesla dit allemaal maar doen? Ik koop een nieuwe auto na een rit in een demo model. Dan mag ik toch verwachten dat ik dezelfde auto geleverd krijg.
Zijn er meer nieuwe model y eigenaren die er zo in staan en zouden stappen te ondernemen zijn? De dealer geeft niet thuis.
Mijn naam is Raymon en rij sinds eind december in een model Y Performance . Nu na 3 weken rijden ben ik toch erg teleurgesteld. Zo ie zo beviel mij het opdringerige gedrag dat ik de auto eind december moest afnemen al niet, maar nu zijn er een aantal zaken aan het licht gekomen die ik echt niet vind kunnen. De demo auto waar ik mee gereden had blijkt nu anders te zijn dan de auto die ik geleverd heb gekregen. In de tijd tussen bestellen en leveren heeft Tesla besloten om een aantal wijzigingen door te voeren die niet gecommuniceerd zijn.
De eerste is dat ze vanaf Q4 geen parkeersensoren meer leveren op de nieuwe auto’s. Dit zouden ze in de toekomst willen gaan doen via de camera’s op de auto, maar voor nu mag je dus maanden zonder rijden. Aangezien het best een forse auto is maakt dit het soms lastig op smalle plekjes.
Het tweede punt is dat je betaald voor grotere performance remmen maar deze dus niet krijgt. Tesla heeft besloten om van leverancier Brembo af te stappen en monteert nu dezelfde remmen onder de performance als onder de long range van een ander merk.
Het 3e punt is dat de prijs nu in Januari 3 weken na mijn betaling met €6000 verlaagd is op een performance model. Wat Tesla doet is niet te volge. Eerst een prijsverhoging in juni 2022 dan onderdelen schrappen van de auto en vervolgens weer een verlaging.
Kan en mag Tesla dit allemaal maar doen? Ik koop een nieuwe auto na een rit in een demo model. Dan mag ik toch verwachten dat ik dezelfde auto geleverd krijg.
Zijn er meer nieuwe model y eigenaren die er zo in staan en zouden stappen te ondernemen zijn? De dealer geeft niet thuis.